BLOG by DJ MAZTAH vol. 2



Dj Maztah

Dj Maztah

Dj Maztah

Dj Maztah

Dj Maztah

BLOG by DJ MAZTAH vol. 2


Po delší době zdravím všechny čtivochtivé na stránkách svého blogu. Nejprve chci poděkovat za pozdravy a názory v diskuzi pod mým minulým článkem, díky všem.

Již od konce prázdnin v sobě řeším zajímavý spor. Přispělo k němu také pár mejdanů v srpnu a v září, které jsem absoloval. Je sice hezké, že většina djs v této zemi začíná hrát díky Seratu rádoby multižánrově, ale občas mám z toho všeho zvláštní pocit. Když se vžiju do role nenáročného posluchače, kterej chce vyrazit někam na klasickej páteční hip-hop mejdan - bez živých koncertů a čistě v režii djs - asi bych byl zklamán tím co uslyším. Nejdřív trošku od hlavní myšlenky odbočím. V českém párty djingu již dlouho nesmyslně vládne kult pseudo nejnovějších joints, kdy djs, hlavně ti mladší, sedí celej den u počítače a googlujou ukradený, ještě nevydaný proma, jenž niko nikdy neslyšel a možná ani neuslyší. Tahaj kvanta muziky z různých šílených blogů v kvalitě, která je pro djje hodně na pováženou a myslí si kdovíjak jsou cool. Ano, dj by měl hudebně vzdělávat, ale všeho s mírou, přece jen by měl především bavit. A ona multižánrovost... pro mě to neznamená zahrát na hip-hop večírku hodinovej set z disko a house vypalovaček devadesátejch let. Pro mě je mltižánrovost opravdu průřez muzikou jako takovou, v multižánrovém setu nechci slyšet jen klasickej house a starý pop hitovky, který zná každej – chci aby v něm zazněl rock, funk, elektro, breakbeat, drum-n-bass, bmore, ale především hip-hop, kterej má hezkou českou vlastnost, že si z každého hudebního stylu ukradne pro sebe to nejlepší a širokou paletu různorodejch stylů a hudebních postupů hezky stmelí do harmonického a zvukově vyváženého setu. Problémem začíná být to, že velká část djs si na svým Seratu ujela víc než je zdrávo a začíná být trošičku někde jinde než drtivá většina českých posluchačů. Přece jen, ruku na srdce, ve finále jsme pořád na hip-hop party, kde by měl hrát dj z větší části hip-hop a také by měl osazenstvo klubu BAVIT. A hrát něco jen kvůli tomu, že to je standart evropské klubové muziky, že to hrají přední klubový djs, na které chodí úplně jiný lidi než u nás na hip-hop je blbost. O prázdninách jsem byl svědkem nocí, kde avízovaný hip-hop či rnb byl vše, jen ne opravdu hip-hop a rnb a otráveným návštěvníkům se pak těžko vysvětluje, proč za svoje peníze utracené u vstupu dostali něco o co vlastně ani nestojí. Lidé si na příště rozmyslí kam investovat svůj drahocenný čas a peníze – může se totiž stát, že do klubů na hip-hop přestanou chodit úplně.

Vždycky jsem měl pověst djje, kterej rád mixuje spoustu dobré muziky napříč žánry, hudbu dynamickou, taneční a samozřejmě i kvalitní, ať je to pop, metal či underground rap. Hrával jsem takto, protože všichni kolem mě hráli téměř to samé a já jsem měl tendence mejdany ozvláštnit a okořenit něčím netradičním, chtěl jsem aby se lidé opravdu bavili. V současné době se však začínám více vracet k hip-hopu, abych okořenil klubový večírky, který by sice měly být hip-hop, ale klasickýho rapu si do uší bohužel moc nenalejete. Asi ideální by bylo rozlišovat, co se konkrétní večer bude hrát, zda hip-hop či klubová muzika. Bohužel, aby lidé přišli, musí u nás promotér na plakát napsat hip-hop, pokud tam bude dvakrát podtrženej bmore club či baile funk, nepřijde vůbec nikdo. Je to škoda a djs jsou u nás víceméně v pasti. Lidé si stěžují, že už se na mejdanech hip-hop skoro nehraje a djs se naopak snaží posouvat hranici zábavy trošičku někam jinam. Chápu obě dvě strany a je mi líto, že u nás to nefunguje podobně jako třeba v Anglii nebo alespoň v Německu – pokud chci rap, jdu na ten a ten mejdan, pokud chci slyšet něco víc, zajdu na támhle toho djje v tam tom klubu. Dj potom nemusí poslouchat připomínky otrávených fanoušků a fanoušci nemusí prosit zpruzeného djje aby jim zahrál to, na co do klubu přišli. Patrně to je dneska zatím zhola nemožné, ale stále věřím v lepší zítřky. Avšak cesta některých djs, a.k.a. jít přes mrtvoly či „já vím nejlépe na co by měli lidi tančit“ je podle mě špatná a povede k postupnému vylidňování klubů. Kapitola sama o sobě je skutečnost, co všechno je za hip-hop či rnb v dnešní době považováno, co jsou schopni někteří djs pustit, to už je opravdu i na mě moc. Mrzí mě také skutečnost, kterak sem byl před rokem jistými djs osočován z toho, že nehraju crunk ale house a ejhle, ti všichni rádoby real dnes hrají ty samý house pecky, který sem občas kdysi pouštěl já. 

Na konci prázdnin jsem si zahrál na několika místech, kde se hip-hop stále hraje a jsem vděčnej, že můžu pustit starý pecky, jenž nejsou až tak provařený a na který reaguje celej klub. Takovej je třeba Mělník, kam posílám pozdrav pro celé zdravé jádro, takový jsou kluby v menších městech, kam zavítám sám či se svým věčným, sympatičtějším a známějším souputníkem Lill Taffym. Velmi mě překvapil Event v Hradci Králové, hlavně večírky Hip-ho&rnb Coctail – poprvé jsem zde hrál někdy v polovině srpna a byl jsem celkem otrávenej. Pořád někdo něco chtěl, pojem dj se toho večera rovnal pojmu jukebox, dokonce si prý jeden fanoušek stěžoval majiteli, že se nehraje to, co je na plakátě. Nicméně další tři mejdany byly super, ze začátku jsem si vždycky vystřihl sety z klasickejch hip-hop hymen a k ránu jsem díky výborné atmosféře mohl hrát cokoliv, od rocku až po funky. Čím je Event vyjimečnej, to je neustále relativně velký počet lidí na čistě klubový mejdan bez kapel, což není pravidlem ani v některých, daleko větších městech. Prim v tomto směru u mě ale stále drží Plzeň, s neuvěřitelným klubovým podhoubím.

Hodně lidí se mě ptá na letošní Hip-hop kemp. Na tuto otázku odpovídám velmi nerad, těžko vám  odpoví nezaujatě člověk mého věku. Asi by ho lépe zhodnotil nadšený 18letý návštěvník, který prostojí všechny koncerty v kotli v první řadě. Já jsem si osobně kemp užil ve společnosti své milované, viděli jsem několik djs, které jsem chtěli vidět, nestihli jsem hodně djs, které jsme také chtěli vidět. Potkal jsem spoustu přátel a zejména v sobotu proteklo spousta litrů alkoholu. Kapely mě zas tak moc nezajímaly a před hlavní stageií jsme trávili opravdu minimum času. Co mě fakt velmi zklamalo byla stage, kterou měl pod palcem Tuco. Určitě tedy nezklamal svou hudební kvalitou, zklamal mě přístup fans. Očekával jsem, že hlavně po dvanácté bude hangár plný tancechtivých lidí, kteří se příjemně odreagují potom všem hip-hop/rapu/rnb/brejku atd. Vůbec. A přitom djs jako Kazey či Mental Cut patří ve svých zemích k těm nejpovolanějším a o zábavu se umí postarat, o tom není sporu. Dalším zklamáním byla taková zákulisní perlička, přijdeme s Illuzionists na stage ve VIP hangáru, kde jsme měli společně zahrát dvouhodinový set a místo pěti gramofonů a prostoru pro náš další equipment nás čeká stísněnej stage v podobě korby vojenskýho auta se dvěma gramci, který se tam tak tak vejdou. Opravdu velká škoda, ale chápu že organizace tak velkého eventu je velmi náročná činnost a nějací Illuzionists v pátek večer nejsou zrovna prioritou. Hip-hop Kemp je jako celek určitě kvalitní akce, ale trošku ho v očích interpretů shazují drobnosti v podobě organizace různých vedlejších stageií – markantně to bylo vidět třeba během zmatků na IDA batllu na Vestax stagei – či dlouhými frontami na akreditacích. Chaosu se nevyhnul ani letošní Semtex culture, bohužel duchovní otec hhstage Affro zrovna nasazoval své partnerce Sabs snubní prsten a tudíž nemohl být tím pevným a klidným organizačním pilířem jak tomu obyčejně bývá (ještě jednou gratulace bro a hodně stěstí).

Tak takové bylo dvoudílné vzpomínání na léto od Djje Maztaha. Doufám, že jsem vás opět nenudil a doufám, že hodně z vás bude přemýšlet o mých úvahách v první části článku. Pokud chceme kvalitní party, nesmíme čekat, že vše změní jen djs a promotéři. I fanoušci by měli muzice věnovat trošku více času ve svých hlavičkách, vnímat ji alespoň do té míry, že budou vědět na jakého djje vlastně jdou a že nestráví nesmyslně celej mejdan u baru, kde se slijou totálně do mrtva, přičemž dobrá muzika pro ně bude jen jakousi nutnou kulisou jejich přízemního počínání. Na stránkách toho blogu by jsme se nyní měli setkávat častěji a jako bonus očekávejte vždy nějakej ten mixtape či live set. Takže někde v klubu brzy na viděnou.              
    
Související:
BLOG by MAZTAH vol. 1


Autor: Radim, Rubrika: Profily
9. 11. 2008

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se nejdříve zaregistrovat a poté přihlásit (je nutné mít povoleny cookies).


Zapomněl jsem heslo


e-mail
heslo

Gabriela

19. 11. 2008 - 22:05:11 (dial-78-141-82-178.orange.sk)

Zdravím,

Možno ma niektorí poznajú - niektorí nie, ale musím napísať pár viet k tejto téme. Som promotérka skôr už EX, ale stále spolupracujem s inými promotérmi zo SR, ČR, UK, a dokonca teraz i s LUKE BECKom!!! (manager DJeov ako je RAFIK, BEWARE, KID FRESH, Haitian Star-mnohí ho poznajú ako rapera Torcha atd... )) alebo so skupinami, či DJs. Veľmi dobre poznám Maztaha, Kristee, Heva či Spinhandza. Ku každemu mám vytvorený nejaký vzťah hlavne ku Spinovi, ktorí mi je veľkým vzorom a som rada, že ho poznám osobne a že tu prejavil svoj názor, za ktorým si stojí. Robila som už pár akcií s Maztahom a poznám jeho štýl hrania, či už s Hevom ( bohužiaľ prišiel v období kedy už akcie moc nerobím, ale mala som tu česť sním robit aspoň jednu akciu a klobúk dole). Maztahovo hranie poznám veľmi dobre ... je pre mňa jeden z top party djs akých vôbec poznám o tom niet pochýb ale na druhej strane nedá mi to sem nenapísať svoj názor na tento článok. Možno som ten článok nepochopila aj to sa môže stať, ale keď som si čítala článok, čo písal Maztah neverila som vlastným očiam, že to píše práve ON. Ako som to tak čítala v jednej chvíle som si neuvedomovala, že to píše práve Hynek, myslela som si , že to píše nejaký DJ práve na DJ Maztaha a dávala som mu za pravdu. Súhlasím s tebou Hynku, ale ako to tak stále čítam, skôr je to napísané ako tvoje promo -reklama . Nie som DJs aby som to brala s toho hľadiska, ale stretávam sa s ľuďmi na parties, kde mi už bolo stokrát povedané , keď hrál DJ MAZTAH nech ide hrať skôr na disco alebo house párty, že toto je HIP HOP a nie techno. Pre mňa DJ Maztah bude vždy top, ale NIKDY nie ozajstným DJeom ale len PARTY DJ.
Čo sa týka Kristee mala som česť sa sňou stretnúť pár krát na akciách vytvorila som si naňu osobný názor , čo k tomu napíšem je len to že súhlasím s HEVOM a úplne najvac so SPINOM. Je to pravda, čo píšu o Kristee ... som sama holka tak viem ako to chodí ))
Plus ešte dodám k Hevovi: for allien, for kristee atď: ty vole ak chceš presadiť !!!! vôbec niekde musíš mať kontakty, musíš mať lowa, talent ti nestačí pokial nemáš KOZY!!!
Tož to na záver for Maztah asi len to, že TO ČO SI NAPÍSAL SI EŠTE RAZ PREČÍTAJ a POANUČ SA )).
Nooooo a teraz vsetci poďte do mňa )) čakám jou

pufaz2
pufaz2
ICQ #345940231

17. 11. 2008 - 21:52:23 (68.209.broadband2.iol.cz)

hlaska vikendu - ale dit ten dj má skills! Počkej - srovnat bpm je snad základ a ne skills...

pufaz2
pufaz2
ICQ #345940231

16. 11. 2008 - 13:20:29 (68.209.broadband2.iol.cz)

panther - na druhou stranu, jaky si to vychovas, takovy to mas, takze pokud nekdo hraje mrdku kazdej patek a sobotu, tak i ta nejvetsi pica to casem spolkne

vcera jsem byl na jednicce a stacilo

eL da Panther

15. 11. 2008 - 19:47:03 (103-12-80-78.zapcechy.adsl-llu.static.bluetone.cz)

V Plzni nedá mluvit o nějaký scéně, Maztah ve svym prvním blogu oceňuje klubové prostředí v Plzni, ale to je spíš tim, že je tu spousta studentů a cizinců, který prostě chtějí kalit. Jinak tu dělá akce v podstatě jenom LPD v PH+, kde se hraje pod přizviskem Black music. Včera tam hráli s Maztahem, no vzhledem k tomu, že je to spíš takový disko a chodí tam samý šampóni, hraje se podle toho, jestli chceš vědět víc o Plzni, přečti si muj článek na http://www.pilsenskills.cz/index.ph p?page=novinky&stranka=3 , Pohled na DJing v Plzni.

pufaz2
pufaz2
ICQ #345940231

15. 11. 2008 - 13:03:27 (68.209.broadband2.iol.cz)

Panther - a jak ze je to tedy v plzni?

Panther

14. 11. 2008 - 15:54:53 (clovicekserver.pilsfree.net)

Souhlas s Pufaz2

alien4
alien4

14. 11. 2008 - 12:59:30 (101.49.broadband9.iol.cz)

hele zrovna pezeta hraval maztah...)))

pufaz2
pufaz2
ICQ #345940231

14. 11. 2008 - 12:08:48 (proxy.seznam.cz)

ou, DJ DrzPec na scénu!

pec4 - myslim, ze vsichni zucastneni zde vedi, ze hudba je jen jedna. Dit sis odpovedel sam - chybi tu akce , kde budes vedet, ze tam uslysis monche, pezeta a dalsi.

ravenak_issa

14. 11. 2008 - 10:58:05 (comp55-17.vpn.muni.cz)

Alien má pravdu. Zakázat kouření. :)

alien4
alien4

14. 11. 2008 - 07:25:54 (ip-89-102-104-4.net.upc.cz)

hele je tolik krutejch pecek co sem NIKDY neslysel NIKOHO na mejdanu zahrat... cim to je ??? proc uz neslysim pezet noon - senorita ? takova hymna svyho casu. ted ? pokud se vraci v case, a pousti se vselijaky mutace nirvana, michal jackson, proc se nevratit v case o kratsi dobu a zapatrat v analech ? treba p.monch - show no mercy... kde tohle skonci ? ja osobne koncim tam, ze si stahuju kazdej tejden 500MB podcastu a seru na to chodit do klubu a travit tam muj cas z debilnima lidma, a par v pohode, dychat jejich smrad z jejich cigaret, a jeste za to platit aby me DJ nudil... jeste mam jednu cestu, ale to si jeste pockam. nakoupim si desky, koupim si IQ151 a zacnu hrat taky... a pak si muzu treba precist ze sem rychlokvaska a ja nevim co... panove, hudba je jen jedna .))

pufaz2
pufaz2
ICQ #345940231

13. 11. 2008 - 21:55:20 (68.209.broadband2.iol.cz)

a jeste - presne jak pise maztah - bylo by super, kdyby tady fungovalo - chci rap, jdu tam, chci latino, jdu tam ,chci bfunk, jdu tam... tady je to jeden velkej gulas, z kteryho akorat trzej rychlomrdky, co si vystacej s umbrellou a jejich vrcholem je jackson

Poeta
Poeta

13. 11. 2008 - 21:29:46 (124-24.12.24.78.awnet.cz)

Pufaz: muhehehehehehe, jsem všude! Tvůj Dize

pufaz2
pufaz2
ICQ #345940231

13. 11. 2008 - 20:31:36 (ip-85-161-132-22.eurotel.cz)

pokud bych mel vypsat mista,kde se mi dobre hraje,tak je to vyskov,akropole-pokud prijdou spravni lide a naposledy zlin

Ondřej

13. 11. 2008 - 19:47:52 (gw7.strelice.net)

Poeta:Nevím jak to LPD v Plzni dělá. Každopádně mě těší že to aspoň někde funguje.Každopádně je LPD jeden z nejlepších pátkykillerů co jsem kdy znal,znám a asi kdy poznám:-)

Ondřej

13. 11. 2008 - 19:43:58 (gw7.strelice.net)

Pufaz: Hele já se k tomu stavím podobně.Proto u mě hrají na mejdanech lidi hlavně Djs kteří to takhle mají.Také doufám v lepší zítřky, ale nevím nevím.Co se týká těch seratorychlokvašek, rozhodně jsem je nehájil.Taky je nemusím a rozhodně je na moje mejdany nezvu.Na otázku co s tím ale odpověď teď nemám.Ikdyž se ted mejdany snažím dělat i s těma opičkama, ale vždy tam chci mít kvalitní Djs a doufám že to tak bude.A možná je tohle ta cesta, jak udržet tu kvalitu.Mělo by se to dobře vybalancovat, aby ty opičky nepřemlátili Djs.Jen těch nových talentů je míň než šafránu.Jestli o nějakém víš tak sem s ním:-)Každopádně zasílám velkej respekt všem kteří to mají tak jako ty.

pufaz2
pufaz2
ICQ #345940231

13. 11. 2008 - 15:46:56 (proxy.seznam.cz)

bacha, poeta neni poeta ale dj dize

Poeta
Poeta

13. 11. 2008 - 12:56:01 (r5.rinv.cz)

Ondřej - tak to jsi mě dostal! :-) Možná je načase naučit DJs krom hraní i striptýz! :-))) Ovšem s tím Bewarem je to hodně smutné... Jak píše Maztah - v Plzni klubová scéna funguje a to i přesto, že těch akcí je tam docela dost. Pojďme se zeptat LPDho jak to udělal, protože ho považuji za hlavního viníka. Nebylo to hned, ale asi to jde.

s

13. 11. 2008 - 08:59:00 (lbrat1-18-17.wmx.sk)

co sa tyka propagacie - internet je medium ktore dava priestor kazdemu, hype si okolo seba moze vytvorit naozaj kazdi. Tak to aj vyzera - fenomen myspace a vytunovanych profilov.
Osobne si myslim ze hype, okolo seba /ktory ma naozaj fungovat/ sa da vytvarat vzdy iba v urcitej rovnovahe, pretoze kazdi clovek so zdravym usudkom vie rozoznat preexponovany nechutny nevkusny PR
Je to na svedomi djs resp. umelcov, ale to (svedomie) sa postupne v digitalnej masmedialnej dobe vytraca, co je asi priamoumerne dnesnej dobe.. Preteky v kariere. (To co sa deje na djs scene na slovensku urcite kazdi sudny clovek s chrbtovou kostou vie posudit)
Najlepsi PR je tvorba, nevidim nijaky problem vesat tyzdnenne/denne na internet mixtejpy. Aj tak vecsina z nich ktore u nas su uvedene medzi ludi sa daju zbuchat za 2 hodiny. Ma to ale vyznam ? Aby si niekto klikol a ja som bol v povedomi den dva mozno ano. Ale myslim si ze globalne su ludia presyteny existuje vela kvalitnyc free download mixtejpov vo vsetkych zanroch. Navod na vyniknutie je odlisenie sa od davu, a to vela krat znamena zmenit myslenie alebo aspon zmenit pohlad myslenia. Akonahle Dj (umelec) vo svojom vnutri si tento zmeneny polad na vec pripusti..napady sa hrnu a o to podla mna ide. byt originalny

zdravim, pufaza,poetu, smoga,ondreja a hev neboj s toho...

Hev
Hev

13. 11. 2008 - 01:07:00 (83.240.39.40)

tak vidím, že jsem se tady už uplně odkopal, heh.
ale moc rád bych si o tom s váma všema pokecal osobně.
a co mi ondřej poradil jsem už udělal.
dobrou.

Daniel
Daniel
ICQ #126866840

13. 11. 2008 - 00:21:31 (r5ah159.net.upc.cz)

Hev je clovek, co ti pocita, kolikrat je v rozhovoru slovo krute, misto aby za tim videl tu praci. Nuff said.

alien4
alien4

12. 11. 2008 - 23:01:56 (ip-89-102-104-4.net.upc.cz)

ty vole hev, ona to kristee moc pekne trefila. be nikdo me nechce, be penize atd... na co penize aby ti vypimpil myspace ? nebud tak uslapnutej a udelej co ti poradil ondrej vole... to neni o tom brecet, ale o tom chtit.... a pro to se musi udelat vic nez si asi sam myslis.)

pufaz2
pufaz2
ICQ #345940231

12. 11. 2008 - 22:42:10 (68.209.broadband2.iol.cz)

ondrej - je to tak. Ale otazkou zustava, co s tim. Dle me jde i o povahu a celkovy pristup jednoltivce. Ja mam rad,kdyz lidi vedi na koho jdou, kdyz DJ ma ksicht.
Kazdej v Praze vedel, co bude hrat Richard v Puntu.
Co me sere ne tech serato rychlokvaskach je to, ze u nich necejtim, ze by tu hudbu milovali, cejtili to, kupovali originaly, zajimali se.

Vzdy chi hrat jen to, co znam,co mam rad, co si pustim doma, co fizicky vlastnim ( at uz vinyl nebo CD kvuli kvalite).To ale u vetsiny DJs dnes postradam.

Sereto umoznuje multizanrovost,ale ldi s ni neumej zachazet a pouzivat ji.

Ale myslim, ze se najde spousta ldi, co se radi prizbusobej a nemam jim to nejak za zly (ono brat 2-5 tis za vecer neni nejhorsi),ale ztracej pro me nejakej vnitni respekt, idkyz si s nima treba lidsky rozumim. Ja mam radeji neco jineho a jsem porad doufajici v lepsi zitrky. Proto tu je i tento web, proto label, proto kupujoriginal.cz, proto prvni cream.cz akce atd. Kazdopadne vim, ze kdybych nebral v potaz sve presvedceni, mam se já a dané projekty daleko lip. Uvidime.




Ondřej

12. 11. 2008 - 21:56:23 (gw7.strelice.net)

Jestli si chceš zahrát na Zewlovačce tak kontaktuj Opiu, dost s nima felí a taky tam občas hraje.Jinak taky kontaktuj Alana, dělá mejdany na Favále a 27.11. i v Pangei.Pošli mě na mail ondrejvev@seznam.cz kontakt na sebe a link na tvůj set a já se mu o Tobě zmíním. Zkus víc vydávat sety a možná jít víc trošku do komerce.Maztah si na svých mixtapech ke stažení udělal slušný jméno, takže to funguje.

Hev
Hev

12. 11. 2008 - 21:28:25 (83.240.39.40)

Ondřej: výborně napsané, do puntíku souhlasím...
Ale s tou propagací... Jak už jsem napsal - Co já můžu víc udělat, než že napíšu majiteli nějakého klubu, případně známému DJi něco v tom smyslu jako: až budete dělat příště nějakou akci, nemohl bych si třeba taky zahrát? Hoďku dvě, prakticky bez honoráře, jentak na zkoušku. Nemůžu přece furt někoho srát se zprávama případně osobně na akcích s tím, abych si zahrál... Navíc každý si atdy v tom našem malém rybníčku (a říkejme mu třeba Brno, to je spíš teda ale jenom kaluž ;)) hlídá ten svůj flek, těch svých pár hodin hodin a pár peněz a někoho na svoje másto jentak nepustí...
Já se pořád snažím mít za devizu to, že hraju krom hiphopu i ty jamajské věci, ačkoliv při omezeném vnímaná hudby českých "fans" to asi zas takové pozitivum nebude, no.
Jinak, snad se mi podaří zahrát v Mersey na Zewlovačce, jestli na mně kluci nezapomenou... Tak kdybys mě chtěl slyšet, sleduj plakáty a jestli mně tam uvidíš, přijď ;)

Ondřej

12. 11. 2008 - 21:08:13 (gw7.strelice.net)

Tím jsem nechtěl všechny nový djs házet do jednoho pytle.Mezi nimi se určitě najde někdo kdo to myslí s djingem vážně a mezi ně považuji i Kristee.Heva nemůžu soudit, páč jsem o něm zatím neslyšel.A nebo slyšel, ale nějak nezaregistroval. A to si myslím že je také chyba.Možná moje že se víc nezajímám o začínajících djs, ale bohužel určitě i jeho. Měl by jsi víc máknout na propagaci sebe sama, jen dobře v hrát v dnešní době nestačí:-)

Ondřej

12. 11. 2008 - 20:58:51 (gw7.strelice.net)

Zdarec. Podle mě mají všichni pravdu, ale záleží na úhlu pohledu. A ten je tady převážně jen z pohledu djs. Nehodlám tady zabřehnout do toho kdo je lepší a kdo horší, kdo hraje sračky a kdo real hip hop. Zkusím tady zprostředkovat názor promotéra. Dělám pravidelné mejdany v Brně v Mersey, mimo jiné Candy Shop. Dělal jsem i hip hop stage na Rio de Riviera, Creamfields apod. Podle mě je hraní ze serata rozhodně přínosem.Djs mohou mít ted širší záběr a mohou lépe reagovat na náladu a skladbu publika. To jestli někdo hraje tak že přesně kopíruje současné top hitparády, nebo hraje více podle svého vkusu svědomí je věc jiná. V dnešní době internetu a velice lehkému přístupu jakékoliv hudbě začínají dle mého lidi ztrácet zájem o hudbu v klubech. Už se prostě nechodí na hudbu jako takovou. Prostě přestává stačit. Většině stačí že slyší co už znají a ve většině případů je jim jedno kdo to hraje. A když už ten zájem je tak jen o toho koho už znají. Můžu uvézt příklad. Loni jsem dělal v Mersey Dje Bewara . Každy tady se mnou asi bude souhlasit že patří v Evropě k tomu nejlepšímu. Bohužel na něj přišlo uplné minimum lidí, páč tady ještě nehrál a defakto ho nikdo neznal. Do proma jste mohli napsat cokoliv, ale reakce byla „já ho neznám a tak nejdu.A ten kdo přišel tak čučel jak vyvoraná myš na to, co Beware hrál. Skoro hodinu byl prázdnej parket, který se začal plnit až když Beware poznal že tudy cesta nevede a začal hrát nejprovařenější hip hop a r´n´b.Pak došlo na klasickou reakci..“ty vole to znám, dem trsat“.Proto všichni promotéři zvou jen prověřený jména a to pořád dokola. A proto většina novech djs kašlou zvysoka na skillz radši mydlí to, co je záruka plného parketu. Proto vydávají mixtapes jejiž kvalita je mírně řečeno diskutabilní. A bohužel to do určité části takhle dělám i já. A nemůžete se divit. Každý mejdan něco stojí. Když pozvu někoho zajímavého, který zahraje naprosto luxusně ale pro 20 lidí a projedu na tom X tisíc příště si to rozmyslím. A klub ve kterém to pořádám také, protože i on bude mít ztráty. Setkal jsem se letos s dost zajímavým názorem. Jeden promotér mi řekl: Ty vole v dnešní době nemůžeš stavět mejdany na hudbě. Musíš to postavit na nějakých“opičkách a hudbu jako druhotnou záležitost. A tak jsem to zkusil. První Candy Shop byl postaven na Djs a bylo poloprázdné. Ikdyž na něm hráli osvědčení Djs jako Aka a Sean John. Na druhém hráli Illuzionists a jako „kulturní“ vložka byl lesbický striptýz. A výsledek? Bylo narváno! A tedˇ babo radˇ. Bylo to kvůli Illuzo nebo kvůli striptýzu??Aniž bych chtěl snižovat kredit Illuzionists obávám se že to první. Co mě vede k tomu že se začínám přiklánět k tomuto názoru? I to co se děje na jiných scénách. Podívejte se na taneční scénu. Dřív stačil kvalitní line up a byl fullhouse. A dnes? Zkuste udělat techno párty bez toho laserového pozlátka a „chlupatých“ go go tanečnic a postavit to jen na hudbě. A myslím si že spláčete nad výsledkem. Myslíte že na Sensetion White lidi chodí na hudbu?? A to se podle mě začíná dít na poli párty dingu v hip hopu. Udělejte mejdan, a pokud tam nebudete mít „opičky“ a nebo aspoň spoustu bab tak je to problém. Trh je přesycen. Lidi si začínají myslet tohle: spousty hudby kolem je zadarmo tak proč bych měl na ni chodit někam do klubu a ještě za to platit?? Pokud nedostanu něco navíc tak mi vlezte na hrb! Smiřte se s tím, že vy Djs se pomalu ale jistě začínáte dostávat na druhou kolej. Pokud teda nedosáhnete hvězdného statutu, ale i to už dnes není záruka. Věřte, že mě to pěkně sere! Ale je to podle mě realita. A dost nepříjemná! A přišlo na to dost klubů. Proto ve většině z nich hrají cédéčkáři za 1000 na večer a né djs kteří opravdu djs jsou. Je to smutné ale je to tak. Zajímá mě váš názor.

Hev
Hev

12. 11. 2008 - 20:01:59 (83.240.39.40)

Na jaře jsem mixtape nahrál, ještě klasicky z vinylu, jenže jsem si koupil debilní zvukovku, takže stál za hovno. Problém je, že za mnou nikdo nestojí, když něco chci, musím sám. Navíc stejně jsou ty mixy dělané, jak už napsal Smog, většinou na kompu.
A co se té zábavy týče, stejně to funguje tak, že se lidi baví podle toho, kolikt toho za a)vypili za b), kdo hraje. Na nýmanda nikdo pařit nebude.
Jestli se kvalita DJe hodnotí podle myspacu, tak to jsem na tom asi fakt špatně, páč nemám prachy na to, aby mi ho někdo vypimpil. A to je tak se vším.
Taky by mě zajímalo, jak se jako mám prosadit, když mě nikdo nikam nepozve.
Furt se snažím se někam dostat a už mě nebaví se furt vtírat a škemrat, jestli bych si jako s dovolením mohl chvilku za ty gramce stoupnout.
Kristee, ty máš štěstí, že jsi holka, o tom žádná, to je tvoje deviza. Když promotér uvidí dva stejně dobré DJe a jeden z nich bude ženská, koho si vybere?
Co se týče mého skóre, díky tomu, že hraju idancehall a reggae, měl jsem tu možnost (za kterou jsem dotyčným - Lomeshovi, Babylonrockerovi a klukům u Ghettoyouths, velmi vděčný) zahrát si na RealBeatu, HHK (na dancehalll stagi) a slovenském Uprisnigu). Plus nějaké hraní tady u nás (Hodonín, UH...)
Nevim, co dodat, snad jen (aby to nevypadalo, že tu melu o ničem), hodím sem ten svůj první "mixtape", ať si můžete poslechnout a posoudit.
Prosim: http://www.zshare.net/audio/5124177 0d0941422/

Kristee

12. 11. 2008 - 18:37:42 (ip4-83-240-65-119.cust.nbox.cz)

Alien: ;)
Hev: A o čem sis udělal obrázek, když seš úplně mimo. Pleteš se do rozhovoru, o jehož pozadí nic nevíš. Nešlo o hraní. Nevermind. Neříkal si někdy na jaře, že nahráváš mix? K tomu kozy nepotřebuješ. Stále jen fňuk, fňuk, nikdo mě nechce, fňuk, fňuk, fňuk, béééé

SmoG
SmoG

12. 11. 2008 - 18:00:17 (r9cb147.net.upc.cz)

Omlouvam se, odeslalo se mi to samo. Jeste bych chtel rict to, ze mixtape neni zas takova velka vec, vetsina lidi to dela v softu a myspace ma kazdej. Myslim, ze mnohem dulezitejsi je, kdyz Dj prinasi kvalitni muziku a dela lidi stastnejma, ne se nekde mrcasi na netu a v casopisech. Tohle podle me neni o Djingu ale o PR, nebo jak se tohle prezentovani dneska jmenuje. Pavouk zdravi opicaka !!!

SmoG
SmoG

12. 11. 2008 - 17:55:21 (r9cb147.net.upc.cz)

SmoG
SmoG

12. 11. 2008 - 17:55:00 (r9cb147.net.upc.cz)

Perfektni zamysleni. Presne takhle jsem si to i predstavoval, ze to vsechno dopadne. Vetsina uzivatelu Serata nebude vyuzivat technologii k vetsi pestrosti, ale k tomu, aby si nemuseli kupovat desky, proc taky, kdyz se daji mp3 ukrast z netu a clovek pak nema zadnej problem. Vlastne ma, je zahlcenej mp3kama v pochybny kvalite, ve kterych ma bordel a vubec se neorientuje.

Poeta
Poeta

12. 11. 2008 - 16:25:59 (124-24.12.24.78.awnet.cz)

Hola! Už minule mě Maztah nakopnul k tomu se sem přihlásit, teď jsem to opravdu udělal. Další výborný blog! Zasvěcený nadhled je přesně forma, která má podle mě smysl a Maztah je jeden z nejpovolanějších. Díky!

Hev - to, co předvádíš, je klasický žárlivý čecháček. Kristee má on-line dva mixy, udělala si k nim sama obaly, pořádá akce, má pořad v rádiu, super myspace... Co ty? Jaké je tvé skóre? Sorry, ale musim se jí zastat, myslim, že je to evidentní. Radši trénuj.

alien4
alien4

11. 11. 2008 - 11:03:29 (101.49.broadband9.iol.cz)

mezilidske vztahy, zajimava to kapitola.

stone
stone

11. 11. 2008 - 08:07:34 (hlohova--rada.dialtelecom.cz)

uuuuuuu)

s

10. 11. 2008 - 21:51:25 (chello089173034092.chello.sk)

Prepac Kristee ja oddelujem profesionalny zivot od toho osobneho. Ludom hovorim to, co si myslim, aj za cenu, ze je to neprijemna skutocnost, tak ma aj ludia poznaju a patricne som na tuto vlastnost hrdy. Ak by som mal hodnotit moje sympatie voci tebe, musel by som sa vyjadrit este tvrdsie. ...predpokladam, ze vies, na co narazam ...
Mas pocit, ze mam byt preco v komplexoch?
Sms neboli urcene pre teba, a to, ze si ich videla, hovori samo o sebe (samozrejme som v sms-kach riesil len profesionalny pohlad - reakcia na tvoj prejav v bbaraku a polemiky o tom s maztahom, pretoze ho povazujem za kamosa) Bulvar a tvoje osobne sracky necham na tvojom svedomi.

Hev
Hev

10. 11. 2008 - 21:36:25 (83.240.39.40)

hoooo, silná slova, Kristee.
se Spinhandzem se sice osobně neznám, ale rozhodně na mně nepůsobí jako člověk s komplexem.
a minimálně má odehráno asi tak 20krát víc akcí, než ty. a bez tlačenky :)
to je jeden z důvodů, proč věřím spíš jemu.
ale tahle diskuze je vůbec nadmíru přínosná.
člověk si udělá obrázek, co a jak :)

Kristee

10. 11. 2008 - 20:48:11 (ip4-83-240-65-119.cust.nbox.cz)

Spino: Prosím? O mě se nikdo nestará. Mohl bys přestat dělat věci, jako psát o mně hnusný sms a psát o mně do diskuzí? Bylo by to fajn. Vůbec nic o mně nevíš. Kolikrát si mě viděl? Jednou z dálky. Starej se o sebe, vyleč si své komplexy a mě už nech bejt. Dík.

s

10. 11. 2008 - 16:37:55 (chello089173034092.chello.sk)

ak by bol niekto blby a nezistil moje meno a myslel si ze sa neviem podpisat : Spino, Spinhandz

s

10. 11. 2008 - 16:36:20 (chello089173034092.chello.sk)

to ze kazdi hra nieco ine
- ci sa dj specializuje na najnovsie bootlegy a este nevydane veci,
- alebo ma hrat rychlejsie tanecne veci ako b-moore,
-ci si fici na aV8 mash upy
-alebo ma rad j dilloviny, priemieroviny,boombapHH

by som povazoval za PLUS
- charakteristiska stylu a co moze posluchac ocakavat ked vidi meno na plagate.

otazka k digi technike a serata by som povedal je
aj niekde inde

pokial neberiem v uvahu skills dja a sustredime sa iba na vyber trackov, povedal by som ze Serato a digi technika priniesla globalizaciu hrania co sa tyka stylov ako takych.

pokial dj kupoval a zhanal si vinyly mal urcity charakter - mal svoje oblubeny styl v ramci hh na ktorom si fical i ked kupovaval i ine vinyly stale sa sustredil na to co ho bavi - cim je charakteristicky. AZ DO DOBY ..........AZ DO DOBY....kedy zacal byt HIPHOP -IN- .... vtedy zrazu vsetci djs to brali ako BIZNISS .. nechali si kecat do svojho fachu od ludi,(vela krat veci neznalych - promoterov a majitelov zaujimalo iba to aby bol podnik a parket plny, tanecny dav poskladany z ludi kt vcera mali zdvihnutu ruku so zapalovacom na koncerte No Name, a djs ? bali sa ze neuspokoja, bali sa ze nieco nestihnu a na ich miesto bude dosadeni druhi djs... takto to zacalo byt choreee! ale takpovediac sa z teho vytvoril aj trend ..vsak co ine.....(ze)
djs zacali kupovat aj picoviny na ktory sa dav bavil, lahko stravitelne veci zacala sa globalizacia, medialne na weboch sa zacala riesit politika zabavy...v cesko-slovensku bol fenomen "antidjpremiera"- proste trendova zalezitost vsetci zacali hrat rovnako .. nikdy nezabudnem na hh kemp pred 4-3 rokmi, ked uplne kazdy dj v partystanoch hral rovnako, rovnake treky akurat inak zordene ja som mal velky problem si najst nieco co by ma uprimne bavilo (vdaka dj chrissfader z rakuska som si fakt nasiel to co splnilo moje ocakavanie zabavy !!)
....a toto hovorim este len o dobe ked sa nehravalo zo Serata (digi tech)...!!!

nastupom Serata sa otvorila pestra skala clovek moze hrat cokolvek ale za aku cenu ? otvorila sa pandorina skrinka -- vela djs ma uplne rovnaky problem ako spomina Nasty - nie su limitovani, zrazu mozu hrat vsetko a maju problem vlastne co zahrat ...
niektori zadubenci nevyuzivaju moznosti serata iny zas zacali hrat stylom ZAHRAM VSETKO som schopny zahrat vsetko na mieru podla toho co si dav vyzaduje,fajn je to skvele ked sa dav bavi druha otazka ci to nie je trochu sebecke a moc velke susto (v tomto som velmi zvedavy na zufale tvare byvalych house, resp tanecnych djs, ktori okrem miesania BPM da sa povedat nevedia nic, a DJs s platformou HH mixing im vlastne beru dzoby lebo vedia jednoducho too viac (blending, skrecing atd)
zrazu sa zacalo riesit ako by mal vyzerat spravny klub mejdan .. pripada iba ako profanovanie niecoho co ide mimo nas , kopirovanie trendov hitparad svetovych klub djs ako Craze,Atrak,Klever atd atd kt. presne vyuzili to k comu sa to dostalo + mozu ponuknut pridanu hodnotu, taku ktora sa neda ziskat nijakym non-stop cihanim na nete a vygooglovanim si trekov, nijakymi trendy obleckami a sireeeenami ... a to v podobe skillls ( ja som vam to vzdy vsetkym hovoril trenujte drte nic neojebete !)

... 10%b-moore, 10% miami bass, 10% house tak ma vyzerat ten spravny set ?....
pride mi to ako bezducha sutaz vycihavanie tych spoza mlaky trendovost a tuzba spachat nejaku revoluciu ked v zapeti sa to cele otoci zas o 180%
(ako priklad uvadzam myslienku kt. som si zapametal ked hynek daval rozhovor alebo to pisal v bolgu neviem uz presne a sice myslienka ze vlastne uz sam seba nepovazuje za hh dja ale skor klub dj kt hra b-moore, house a podobne veci .... v tom som si spomenul na jeho hranie u nas v TT back in da vinyl time, ked dokazal zadelit z neznamych indie HH veci party ako hrom , a cely set mal to co DNES vela krat chyba --- malo to GROOVE, bolo to hutne a prisne bolo to funky bolo to pre fajnsmekrov bolo to pre alko party freakz !
cele to dnes sa mi zda ako urcita politika, teda tak vplyvaju na mna vsetky tie reci " ved hra to aj kid fresh, mal to v sete aj Klever ...)
WTF ? !
na druhej strane chapem to ako motivacny prvok a zachytny bod v hektickej dobe ked nikto nevie kde je ten navigacny bod ...a prave v tomto su mi najviac sympaticki djs ktori nic neriesia, rezignovali na nejaku tu kvazi sutazivost, politiku a karieru a idu si ten svoj grooove ci uz v starom alebo novom kabate , ...vdaka tomuto ich viem vzdy podla mena na plagate rozoznat ze maju svoj rukopis ze hraju seba ! ( a nic na tom nemeni ze hraju zo serata ze googluju aj nove veci)

PS.
Kristee, suhlasim s Hev- pozitivna diskriminacia, bud rada ze si ocarila maztaha kt sa o teba stara, ...myslim si ze mas velmi odvazne tvrdenia vid clanok v bbaraku, niekedy je na skodu veci uvedomovat si ze clovek ma za sebou top party dja s menom, klasika zenskeee = boj o moc vsetkymi dostupnymi prostriedkami heheh ;)

Hev
Hev

10. 11. 2008 - 15:37:58 (85.13.76.107)

Kristee: Dobrý postřeh. Ale nejprv se ten DJ nějak na tu akci musí protlačit. A s kozama to jde o poznání líp.
To je neoddiskutovatelný fakt.
Pozitivní diskriminace :)

Kristee

10. 11. 2008 - 15:21:58 (205.69.broadband9.iol.cz)

Hev: Pokud vím, tak DJ při hraní používá ruce, nikoliv kozy.

Panther

10. 11. 2008 - 14:23:54 (clovicekserver.pilsfree.net)

Tohle je presne ono...Thanx Maztah

Hev
Hev

10. 11. 2008 - 12:26:30 (85.13.76.107)

pěkný blog, čekal jsem na něj dlouho.
sice nevim, jakoumůj názor bude mít váhu, poněvadž vzhledem k tomu, že nemám kozy si, jakožto ještě ne uplně známá veličina jen tak nezahraju, ale nevadí.
co mě se týče, ze serata pouštím jenom věci, co mám na vinylu nebo si je legálně stáhnu. čímž jsem chtěl říct, že ne všichni mladí djs, co mají serato, takhle hrajou. i když hodně jich asi je.
no, ostatně, třeba si mně někdy poslechneš.
měl jsem hrát v ty úterky v mersey s akou, ale bohužel, než si tam lidi zvykli chodit, akce se zrušila, že.
tak snad jindy.
každopádně tvoje blogy stojí za to číst, zajímají mně. těším se na další.

nasty
nasty

9. 11. 2008 - 23:08:02 (cust-vn.acvyskov.cz)

Naprosto s Tebou souhlasím ve smyslu Tvé úvahy na téma DJs a Serato.

Neomezený výběr skladeb se stal pro mnohé spíše přítěží než výhodou, ačkoli si to sami často neuvědomují. Dokud byli všichni DJs chtě nechtě drženi v mantinelech nabídky vinylshopů, pak to mnohým z nich bylo spíše ku prospěchu.

Nové možnosti vybízí a lákají k hledání nových přístupů, na což nejsou mnozí připraveni. Věřím ale, že jde jen o přechodný jev a věci časem dostanou ten správný směr. Třeba i díky takovýmto článkům.


Redakce neodpovídá a nenese žádnou zodpovědnost za obsah komentářů. Redakce si dále vyhrazuje právo mazat příspěvky a to zejména ty jejichž obsah nebude věcný, k tématu, bude obsahovat vulgární výrazy, poškozující jakýmkoli způsobem redakci, či její členy.

STARŠÍ PROFILY

TOPlist


Cream - bav se hudbou © 2010
Technické řešení:
Adam Šitavanc & Rawe
facebook