DARU JONES: Jsem pozitivní případ v umírajícím hudebním byznysu

DARU JONES: Jsem pozitivní případ v umírajícím hudebním byznysu

Daru Jones je bezpochyb velice zajímavá postava michiganské hudební scény. Jako bubeník objel celé Spojené Státy po boku lidí jako Talib Kweli, Q-Tip, Black Milk nebo Pete Rock. Do podvědomí se však dostává i více jako producent. Poslední 3 roky udělal stovky beats, které buď nabízí zdarma, nebo si je poctivě schovává do šuplíku a čeká na ten správný čas, kdy je představit na veřejnosti. Má hlavu plnou nápadů, neustále vymýšlí další a další projekty a kolaba a nyní si můžeš na stránkách Cream.Cz udělat přehled o jeho dosavadní tvorbě a přečíst několik vět přímo od Darua. Nech sa páčí.


Jako bubeník jsi vystupoval už se Slum Village, Talibem Kwelim nebo Q-Tipem, ale jako producent teprve sbíráš první úspěchy. Cítíš se ještě víc jako bubeník než jako producent?
Když se někoho zeptám, odkud zná Daru Jonese, co si myslíš, že ho napadne jako první?
Cítím se jako bubeník a zároveň producent, protože když bubnuji, tak vlastně i produkuji. A myslím si, že mě budou znát určitě díky bubnování.

Společné album s AB „A Work In Progress“ jste dali volně ke stažení na internet. Měla to být jenom ochutnávka před ještě větším projektem, nebo jste usoudili, že jí radši dáte zadarmo na internet, než abyste ji prodávali jako klasický release? 
Když utekly první ukázky na internet, tak jsme se rozhodli, že těm, kteří si to díky ekonomické krizi nemohou dovolit, to dáme volně ke stažení. Ale pokud chcete podpořit umělce jako jsem já, nebo AB, tak si můžete „A Work In Progress“ koupit přes iTunes, protože to vyšlo oficiálně na Inatte Sounds / Believe Digital. Není to ještě žádné vrcholné dílo, ale ochutnávka toho, co ještě v budoucnu přineseme našim fanouškům.

 

Můžeš prozradit nějaké informace ohledně společné desky s tvojí sestrou Renou? Můžeme se těšit na stejně zajímavé hosty, jako na „A Work In Progress“?
Pokud jde o album s mojí sestrou Renou, uvolňujeme do oběhu nezveřejněný materiál a bootlegové pecky, ale v trochu živějším a organičtějším podání. A hosté? BUDOU!

Koho z vás dvou napadla idea ohledně „Producers Luv Tribute“?
Koncept byl založený na seznamu mých oblíbených producentů a ikon a na tom, jak by to mohlo znít, kdyby produkovali věci pro Renu. Zároveň to byl skvělý způsob, jak připravit fanoušky na „Luv“ EP.

 

Vyhovuje ti spolupráce vždy s jedním rapperem / zpěvákem?
Mě je to jedno, užívám si spolupráci s kýmkoliv.

Chystáš do budoucna svojí vlastní producentskou desku? Koho bys na ni pozval?
Já jí vlastně už mám a teď dělám už třetí (smích). Právě pracuji na „Spirit & Soul Hop Sampler 09“, který vyjde někdy na podzim a je to vlastně pokračování „Spirit & Soul Hop Sampler 07“ a „Spirit & Soul Hop Sampler 08“, který uvádí Marc Mac z 4Hero. A co se týče hostů, tak to pro Vás bude určitě velké překvapení!

Kolik vyjde dílů instrumentálních desek „Spirit Drumz“? Dokážeš si představit, že bys jich měl za dalších pět let třeba 20 dílů? 

Jsou jenom dva díly a tak to už i zůstane. Projekt „Spirit Drumz“ je prostě jenom dvoudílný. První si můžete zdarma stáhnout a další je dostupný přes Innate Sounds / Believe Digital.

Co si myslíš o nastupující vlně detroitských MCs jako Buff1, Fat Ray nebo Marvwon? Myslíš si, že mají potenciál jednou zastínit tradiční jména jako Royce Da 5´9, Guilty Simpson nebo Slum Village? 

Jsou určitě fresh, skvěle reprezentují Midwest, ale všichni mají svůj jedinečný styl, takže nemají koho a jak zastiňovat.

Jak funguje tvoje spolupráce s Black Milkem, Slum Village apod. Jsou to víc tví přátelé, nebo je Váš vztah co se týče hudby více profesionální? Nahráváte společné skladby v jednom studiu najednou?
Byla to pro mě pocta s nimi pracovat. Jsem velký fanoušek jejich tvorby a naše spolupráce byla čistě na profesionální úrovni založená na nesmírném respektu, který k nim mám.

Čím si vysvětluješ, že je detroitský zvuk tak originální a specifický? Scéna zde není tak velká jako v LA nebo NYC, ale vždy skladbu z Detroitu poznám hned po prvních tónech.
Protože je to kombinace electra, housu a zlaté éry hip hopu, která byla tvrdá a syrová. Midwest spojuje to nejlepší ze západopobřežního a východopobřežního zvuku.

Jak velký vliv si myslíš, že měl J Dilla na vývoj detroitského zvuku? 
J Dilla byl ve své tvorbě hrozně inovativní. Měl jedinečný zvuk, který spojoval všechny pobřeží (včetně Jihu) a pokud jsi byl zarytý posluchač East Coast rapu a neměl jsi nic rád z West Coast rapu, tak se ti jeho tvorba stejně líbila.

Jaký je tvůj seznam Top 5 producentů?
J Dilla
Dj Premier
Dr. Dre
RZA
Pete Rock

Mají letos vyjít nějaké desky, na které se opravdu těšíš?
Jedna z nich je samozřejmě „Spirit & Soul Hop 09“.

Nějaké moudro nebo vzkaz závěrem? 
Chtěl bych hrozně poděkovat všem lidem, kteří mě podporovali po spoustu let. Chtěl bych pozdravit všechny mé přátele na Myspace a Facebook atd. Doufám, že jsem pozitivní případ v umírající kultuře s názvem „hudební byznys“ a že buduji odkaz, ze kterého se budou moct učit další generace opravdových hudebních umělců.

 

Reklamy
Share

Napsat komentář