Vimperský beatmaker Nineteez vydal tento rok svůj třetí projekt pod názvem Refixes. K příležitosti druhé edice dubplate vinylu Refixes jsem mu položil pár otázek.

 

Co si na první dobrou vybavíš za věc z tvého dětství? 

Kolo s přehazovačkou značky Rock Machine.

Co byla za zásadní věc, která zapříčinila to, že jsi začal poslouchat rap. Jakej to byl rok?

Nejsem si tet jistý, ale myslím, že cca 2001-2003 nějaký PSH a Chaozz? Potom klasika Supercroo, to jelo dost na škole .Pak se pomalu začala nabalovat USA scéna atd.

A zásadní věc, kdy sis řekl, že začneš dělat beats? 

První seznámení se samplerem, kdy si člověk řekne – „Jo, to bych chtěl dělat!“

Na čem si začínal?

Můj první sampler byl Akai MPC 2000 (na kterém dělám právě teď ,protože se mi po 6 letech vrátil zpátky! Miluju Akai MPCs , čím starší ,tím  lepší!

Vždy, kdy jsme spolu mluvili, tak si říkal „Na tomhle už nedělám… Tohle MPC jsem prodal…Tohle jsem teď koupil. Kde se vzalo to, že čekuješ inzeráty, ebay a furt ty věci rotuješ.

Asi je to už závislost .Chtěl bych zkusit všechno co půjde z oblasti hardware a převážně samplerů . Chtěl jsem vždy mít MPC 3000, co už se konečně podařilo! Teď už jen MPC 60 a dokončím sbírku vintage MPCs!

Jedno z tvých MPC si celkem zalítalo. Řekni nám tuhle šílenou historku.

Cesta vlakem z Chomutova od Talpase (Salut Mr.T ), kdy to do nás na přejezdu narval kamion. S MPC jsme se solidně natloukli a od té doby jsem na něm dělal bez krytu a tlačítek.

nineteez mpc

Tenhle rok si celkem cestoval po Evropě a pokud se nemýlím, byl si i na jedné akci od Soulection? Jaký to bylo a co říkáš na tenhle fenomén. 

Jo, tenhle rok jsem toho stihl procestovat dost. Jedna zastávka byla v Amsterdamu na Appelsap festivalu. Vyrazil jsem tam bez lupenu protože bylo total vyprodáno, ale nakonec jsem se dostal. Organizace festivalu nic moc ale muzika perfektní. Nejvíc naložil asi Vandal. Jinak za Soulection vidím dost práce o které se dá nyní říct ,že se určitě vyplatila. Doufám, že něco podobného vznikne brzo i v ČR .

Když přejdeme k tvé produkci. Dá se říct, že máš svůj zvuk. Je to hutný, tvrdý a špinavý jak Vimperk. Jak bys ho popsal ty sám?

Tak Escapist bylo takový hledání. Realist byl spíš špinavější , no a Refixes je myslím trochu odlehčenější projekt. Prostě dělám jak to zrovna cítím a nesnažím se škatulkovat.

Sampluješ výhradně z vinylů, či případně náhodně nahraných zvuků nebo ti to je jedno? A jak se díváš na ty mladý jezdce, který v životě viděli vinyl maximálně u táty v obýváku?

Vždy říkám “Nejdřív musíš něco obětovat a pak od toho teprve čekat něco zpátky“ Nyní mám něco mezi 800-900  vinyly a nakupuji každý týden nové. Já teď ani nepoužívám PC na produkci. Vše dělám na MPC  a  ukládám na  ZIP disky. Další projekt bude vypadat tak , že se dojde do studia a vytáhnou se stopy z MPC . Ale neodsuzuji, ať to každý dělá tak , jak to cítí. V dnešní době stačí koupit použitý kontroler a můžeš dělat worldwide věci.

V květnu si vydal Refixes. Pověz nám něco k tomu. 

Refixes je můj poslední projekt, kde jsem se snažil  plně využít potenciálu Viruse a snažil se vyždímat co to dalo. Vše to vzniklo docela rychle , akorát jsem na vinyl čekal asi půl roku protože se musel předělávat .Tet jsem rád, že už je vše v pořádku a doufám že si k Refixes někdo najde cestu.

Co tě vedlo k tomu, že tvůj další projekt vyšel na kazetě a Refixes i na dubplates?

Snažím se dělat věci jak to zrovna cítím a Refixes dubplate (k dostání zde) pro mne byla jasná volba.

Co by byl pro tebe gól, kterého by si chtěl v produkci dosáhnout?

Gól je pro mě to, že mě to stále baví a neskutečně naplňuje. Gól je pro mne každý vydaný projekt a případně nějaký pozitivní feedback.

Co od tebe můžeme v nejbližší době čekat za novinky? Tak stále se na něčem pracuje. Určitě bude něco okolo nového roku.

Nějaké vzkazy, rady, tvé stránky, cokoliv.

Asi jenom že se připravuje CZ/SK beat kompilace  tak kdo by chtěl tak se určitě přidejte. Myslím že by bylo fajn udělat komunitu lidí, kteří mají stejné “závislosti“. Link : Kreaton hledá 4 x 4 producenty/ky

facebook : Nineteez