STATIK SELEKTAH: „Mimse i Esoterica respektuji úplně stejně.“

STATIK SELEKTAH: „Mimse i Esoterica respektuji úplně stejně.“

Trh mixtapes se vymkl kontrole a uspět na něm se zdá být nemožné. Kromě stálic z 90. let najdete mezi absolutní špičkou v poslední době jen jedno nové jméno – Statik Selektah. Mladý kluk má své tapes hostované Method Manem, Nasem či G-Unit a také dával většinu Hood Politics pro Termanologyho.

Věhlas mixtapes je ale otázkou dnů, v lepším případě týdnů, proto i Statik Selektah přichází s oficiálním albem nazvaným Spell My Name Right. Netroškaří, v jedné skladbě má Freewaye a Cassidyho, v další Jadakisse a Uncle Murda a třeba Tony Touche hodí do posse skladby s Doug E. Fresh, Scram Jones, DP-One, DJ Gi-joe, DJ Revolution a Esoteric.

Známých hostů je deska plná stejně jako králů undergroundu. Jenže když se zeptáte, kolik toho chce teda prodat, Statik s klidem odpoví, že tady jde především o muziku.

Jak dlouho jsi při takovém počtu hostů na albu dělal? Který song zabral nejdéle a proč?

Asi 6 měsíců. Mluvím o tom sice už léta, ale práce samotná zabrala méně než půl roku. Řekl bych, že nejdéle trvala skladby s Q-Tipem, Styles a Termanologym. Bylo těžké ji nahrát. Termanology pak sice dával jako poslední, ale líbí se mi, jak to tam srovnal.

Je nějaké kolabo na které jsi obzvlášť hrdý?

Celé album pro mě znamená hrozně moc. Všichni ti kluci to dali kvůli mně.

A byl i někdo, koho jsi tam chtěl mít, ale nevyšlo to?

Ano, konkrétně Saigon a Nas. Neklaplo to kvůli nedostatku času. Oba mi ale řekli, že by to chtěli dát. Je to v pohodě. Tohle není má poslední deska.

Proč jsi se rozhodl vzít tam lidi z mainstreamu i undergroundu místo sázky na jistotu v podobě těch známých jmen?

Protože tam prostě chci mít dobrý hip hop. Nekoukám se na to takhle. Respektuji na albu každého úplně stejně. Hraju v klubech a dělám i mixtapes plné underground kluků. Jednu noc jsem na komerčním rádiu a tu další pouštím cokoli se mi líbí.

Tady jsou 4 rappeři z alba. Řekni, jak si se na ně dostal či vůbec poprvé potkal.

Mims

Mimse znám roky. Když jsem žil v Bostonu, několikrát jsem mu dělal DJe. Je to hodný kluk.

DJ Khaled

Khaled je hrozně skromná a skvělá persóna. Kdykoli jsem v Miami, jednom z mých zamilovaných měst, zavolám mu a on se o mě postará. Dává dohromady kvalitní desky.

Jadakiss

Jada patří mezi mé oblíbené MC´s. Neznáme se sice příliš dobře, ale několikrát jsem ho potkal a choval se hrozně v klidu.

Freeway

Tohle bylo tvrdý. Z ničeho nic mi zavolal, když slyšel, že bych ho rád na tu desku dostal. Fandím mu od doby, kdy vydal 1900 Hustler.

Co se děje s Reksem? Kromě skladeb na tvé desce vyvdal už roky vůbec nic.

Pravda, vzal si pauzu. Teď je ale zpět. Mám ho na 3 písničkách. Začátkem příštího roku by měl vydat nové album Grey Hairs na labelu Showoff Records a valnou většinu bych měl produkovat já. Těším se na to.

Kterou skladbu ze Spell My Name Right by jsi pustil…

…v klubu?
Bam Bam feat. Red Café, Termanology a Mims.
…ve svém autě?
What Would You Do feat. Freeway & Cassidy
…ve své čtvrti?
Stop, Look & Listen feat. Styles, Q-Tip a Termanology
…své holce?

(smích). Nic z té desky. Není tam nic měkkého. R&B neopouští hranice ložnice.

Z jakého důvodu jsi se vydal nezávislou cestou a vydáváš na Showoff & Brick?

Showoff je můj label. Chtěl jsem to mít pod kontrolou. Brick mi kryjí záda přes 10 let, takže v tom jedou taky.

Když zvážíš, že Brick i Showoff jsou nezávislé labely, kolik kusů by jsi tak rád prodal?

Budu spokojen, pokud to lidi, kteří vyrůstali na boom bapu z 90. let, ocení a zároveň se tomu otevřou i novější posluchači. A samozřejmě doufám, že po mě pak bude chtít beaty více rapperů (smích). Tohle album není o Soundscan (kteří mapují prodeje, pozn. aut.), ale o dobré muzice.

Narodil jsi se a vyrůstal v Bostonu, ale pak přesídlil do New Yorku. Stěhování kvůli kariéře, ne?

Narodil jsem se v Lawrence v Massachusetts v roce 1982 a vyrůstal tam. V roce 1992 jsme se přestěhovali do New Hampshire a o 8 let později do Bostonu. Vždycky jsem ale chtěl žít v New Yorku. Mám to tady rád a je to i rodiště hip hopu.

Hodně hraješ jako DJ. Pouštíš jen to, co považuješ za kvalitní, nebo i populární pecky, ačkoli je nemusíš?

Hraju, co myslím, že bude působit na dané publikum. Pokud je ale něco prostě špatný, tak to nedám.

Je nějaký rozdíl mezi hraním v Bostonu, New Yorku či Los Angeles? Nebo mají všude rádi to samé?

Rád pouštím hip hop z 90. let a klasiky a to funguje všude. S novými deskami, ale ano, to se regiony liší.

Není ti ani 25 a už jsi makal s nejlepšími interprety ve hře. Je ještě něco, co chceš v budoucnu dokázat?

Ano, samozřejmě. Chci vyprodukovat klasickou muziku a klasické mixtapes. Zrovna pracuji na CD pro Q-Tipa a Joell Ortize a ta budou klasická.

Jaký je tvůj názor na sdílení dat a internet?

Skuteční fandové nakonec stejně kupují CD´s. Internet jen dal každému možnost se k hip hop vyjádřit nehledě, zda jej sleduje roky či měsíce. Může to být problém, ale zase to pomáhá novým klukům. Stejně mi ale chybí dny, kdy jsi musel skutečně dávat, aby tě ostatní brali.

Která 3 alba jsi si naposledy koupil?

Patřím asi na 5 rádio stanic, takže většinu alb dostávám poštou, i tak ale kupuji. Řekl bych J Dilla – The Shining, Busta Rhymes – The Big Bang a Termanology – Out The Gate. Spell My Name Right vychází 6. listopadu a to bude další, které koupím (bouřlivý smích).

Reklamy
Share

Napsat komentář