Eurodel ( Pio Squad) – Jsme blázni. Jdeme do prdele. Ale sakra ve stylu.

1. Začněme tim nejaktuálnějším a to je vaše EP. Co vás vedlo, vzhledem k dnešnímu celkovému zájmu o vinyl, k tomuto kroku? Serato a spol. budou za chvíli zdomácněnou výbavou každého DJe a jak jak oba víme, fanouškovství s kupováním nosičů u nás moc nejde dohromady.

Musíme začít vychovávat. Fans, DJs.Udělat takovej vinyl, kterej je na parket. Djs netahají z kabele český vinyls, protože do setů moc nejdou. Buďto jsou na hovno repy, nebo instro není na párty nebo stojí za hovno zvuk. Tohle je změna. K tomu hezkej obal, klip. Chceme aby DJs tahaly z kabele českou muziku. Serato je fajn pro tvorbu, ale jinak zabíjí muziku. Náš DJ má serato, ale stále je fandou vinylu!!! Hmotnej kus hudby, nééé mp3 v kapse. DJs, který serou na desky jen proto, že mají serato sou u mě fake!!!

 

 

2. Jasně,ale lidem je jedno, jestli DJ hraje z vinylů, Serata či CDs, Jde o to aby DJs a fanoušci vinylu stáli v den vydání před shopem a podpořili tu věc, ne že mi  přijde sms, abych někomu hodil na FTP Sampler, kterej jsme nedávno vydali,  že si to hodí do Serata. Myslíš, že v dnešní technologické době je to ještě možné nějak změnit? Furt pošilhávám pro srovnání na Slovensko, kde se prodává daleko víc.

Uvidíme. Serato stojí dvacet? A pak bude ten onen DJ hrát mp3 v hovno kvalitě, kterou sebral kdovíkde. Každá pecka bude hledat po kompilacích, z různých webů o různý kvalitě. Jedna pecka bude hrát tak, druhá takhle. Ten dj neakceptuje práci mixu, masteru, skladbě songů, vlastně ani interpretů samotných. Hrozný.Druhá cesta je dát tři kila. Držet originál, kterej má dobrej zvuk a mít pocit, že si koupil práci tvých oblíbených interprets, ocenil si tak úsilí, co do toho bylo vložený.
Dj je pro nás stále někdo, kdo je velkej fanda muziky, né drbnutý mačo Takoví se poznají. Sice časem, ale ten vždy prověří!

 

 

3. Takže z jakým jste do toho šli s očekáváním? Máte venku již 2 vinyly, vydáváte si to sami a víte, že situace na trhu není růžová a vydávat vinyly je v Čechách čistě ztrátová záležitost.

Jsme blázni. Jdeme do prdele. Ale sakra ve stylu. Je to postoj, gesto pro scénu, djs, fans v týhle zkurvený situaci, kde lidi sou pyšný, že něco sehnali zdarma, místo toho, aby si vážili domácího produktu a podpořili ho. Jako A Klasu. Made in home.

 

 

4.Co se týče samotného EP, tak tam budou jak věci s alba, tak singloví věci a jedna novinka, která byla čerstvě uveřejněná a to singl Má Milá, který produkoval Dysmusax a hostuje tam Dannie. Jak se spolupracovalo. Plánujete s nimi něco do budoucna, potažmo i třeba s Dtonate, kterej se už delší dobu „spojuje“ s produkováním pro vás?

Dannie je sladká, přímá, má krásnej hlas a je nejvíc v klidu. Točila se u nás, takže to bylo osobnější, než s klukama. DTonate a Dysmusax jsou podle mě velmi nadějný producenti, ale mají smůlu na rappery. S náma se to mění. My si vážíme jejich práce, tak doufám, že je to vzájemný. Nezapomínáme ale ani na naše beats.Uvidíme. Uslyšíte.

 

 

5. Čili se hned nabízí otázka, jelikož už jsme jednou psali novinku, že nové album by mělo být tento rok. Jak to bude ve skutečnosti a jestli už máte nějakou konkrétnější představu. První a druhé album jsou dost rozdílné záležitosti. Co budeme moct očekávat od Pio 2007?

Osobnější texty, potkáte nás tam jako lidi. Nic o rapu, kárách, ulici a děvkách. Ještě nemůžu pustit info, je to všechno strašně čerstvý a mladý. Musí si to sednout, uležet…..Hlavně to bude dost konceptuální. Ti co si to vypálí, nebudou vědět, kde to začíná a kde to končí. Vše bude mít smysl a řád. Očekávám od nás vysokou výpovědní hodnotu. Chceme trvalku, ke který se lidi po letech vrátí. Aˇž se to stane, budu na PIO hrdej…Z hnoje květ roste jako víno, lepší s každým pátkem.

 

 

6.A dostanem s tebe nejaký přibližný datum nebo alespoň predstavu o dobe vydání, Termín je sice svině,ale občas dobrá svině.

Ok, že seš to ty.  Zima 2007, jaro 2008? Důležitej je matroš, né datumy. Není to pro nás bussines s deadlinem, okey?

 

 

7. Asi bud už tisícatejpátej,ale nedá my to ,abych se nezeptal na ceny Anděl 2006. Jaký to bylo najednou přijít v přímáku televize a přebrat tu cenu. Když jste těsně před vyhlášením seděli na té trestné lavici v zákulisí s ostatními nominovanými, říkal sis, ano , chceme to nebo to  byla účást s pocitem, tak jsme tady,ale vůbec nás to nezajímá.

 

To byla kombinace alkodojezdu se zbytkáčem v krvi se stresem z točení klipu,do toho joints a trans z těch světel a těch lidí. Vlastně jsme byli vcelku klidní, protože jsme s ničím nepočítali, jen jsem si říkal, že by to bylo fajn. Trochu bubáci v teplákách a kapucích mezi těma fajnovkami, co čekaj až budou moct vypadnout na další koncert. Žádný řeči se nepřipravovaly, žádný spekulace neprobíhaly, jen se tupě čekalo a čumělo kolem, jak taková píčovina vypadá naživo.

 

 

8.Tak zase aspoň u těchto cen, víš, že hlasuje nějaká porota, kde jsou i občas lidi, kteří tomu rozuměj a není to o posílání SMS svému miláčkovi. Co pro tebe konkrétně toto ocenění znamená a je jasné, že tyto události posouvají vaše jméno dál a otvírají dveře např. k novým spoluprácím. Zaznamenali jste bezprostředně potom nějaké ohlasy z „venku“? Znám spoustu lidí, který mi řekli, hele rap mě moc nebere,ale to Chvátám, to je dobrý, to má myšlenku a není tam ta póza, která vesměs někoho odrazuje od poslechu hip-hopu.

 

Odborná porota je jedna věc a prodeje sou věc druhá. Rozhodnutí lidí, co byla deska roku od lidí z boombapu, methancity, bbaráku a dalších, je lepší než Marpova esemekiáda. To jo, ale hudbu robíme pre ludí a nie pro porotcou. ani nevim zdali to ovlivní hosty na desce. Na té první máme skvělého saxofonistu Františka Kopa, který krom hraní s J.A.R. má spousty projektů a stačí předsedat československé asociaci jazzmanů. Ohlasy od lidí mimo hiphopovou scénu jsou vesměs kladný. Sami sobě si, Chvátám, Pio planeta, Bez tebe jsou textově věci pro širší publikum.

 

 

9.Otřeli jsme se  o slovo klipy a vy po úspěchu Chvátám máte venku čerstvý klip k Musime Jet. Ten se točil během koncertů a přejezdy mezi nimi a tudíž jde o spíše dokumentární počin v pěkném balení.  Jaká je spokojenost z jeho ztvárněním a myslíš, že má ambice proběhnout minimálně tam , kde jelo Chvátám?

 

To ne. Musíme jet je  pro rapovýho diváka. Chvátám se z zpracováním obrazu i hudby ukázalo jako věc hodně obecná a  platná. Musíme jet vidím jako uvolněnej report z výkendu PIO, kde nejsou žádný pózy a klišé, ale hutná atmosféra a rapová klasika, tak jak ji žijem. Bohužel. Bohudík. Jak myslíš.Tudle věc budou znát jen fans.

 

 

10.V tuto chvíli máte studio, vlastní label, 2 alba, 2 vinyl singly a EP, klipy, dostatek koncertů atd. Jak to sám celý vnímáš, už jste tu přeci  jen nějaký ten pátek. Jak i třeba sleduješ, když vidíš za ty roky ty zněny lidí na vašich koncertech od generace  "Slanej Lotouš", přes generaci "Punk 3:1" až po generaci "Dělej si co chceš".

 

Momentálně v tom mám mrdník. Myslím, že ukáže čas. Já nedokážu tak rychle číst terén. Lidi jsou vstřícný, ale i hloupý, chytrý, ale i zlý. Dřív se tak nehejtovalo, nechatovalo a nepálilo. Lidi budou čím dál víc tupější a tupější. Když nás moc lidí neznalo, o to víc byly otevřený. Čím víc hrajeme a točíme, tak lidi jsou odosobněný, bojí se, myslí si, že nejsi člověk, mají komplexy, divný představy. Po čase zjistíš, že posloucháš jen nářky promarněných talentů a špatných pozic, o životní smůle, o tom kdo koho kopíruje, kdo je namyšlenej a kdo zabodoval. Už nechceš vysedávat v klubu a povídat si s lidma, ale bejt v backstagi a odpočívat, kecat s klukama o tomdle všem a o ničem.

Reklamy
Share

Napsat komentář