V dalším díle pořadu Cream Sound, který můžete poslouchat každý čtvrtek od 19:00 do 21:00 na Color Music Radio tentokráte došlo na následující.

1. Samplování. Samplování. Samplování

Nekonečné téma. Někdo chce něco použít, ale umělec, který to vytvořil nebo firma, které spravuje daná práva (se kterýma i kšeftuje) chtějí třeba i 100% ze zisku dané skladby. Takže pak jsou např. věci jako viz článek Tribe Called Quest: Lou Reed ‘Got All the Money’ for ‘Can I Kick It?’ atd.

Jedna věc je samozřejmě čisté kradení bez špetky úcty a druhá, že kapely, které už jsou velké, by měli řešit clearing. A jedna věc je tahle věc v otázce práva a peněz, druhá je ta, co samplování přináší.

Kdo by z posluchačů De La Soul si taky ujížděl třeba na např. Ahmadu Jamalovi atd. To znamená, že to přináší obohacování o další a další jména a další styly hudby. A to je dle mě ta obrovská přidaná hodnota. Mnoho mladých producentů dnes nesampluje a jako jasné, vzniká tím něco nového, ale zároveň se ta skvělá hudba z dob minulých nepřenáší dál a nečekám, že někdo, kdo si jede jen splašený rajtky si bude rejpat ve všech těch jménech jako Miles Davis a milion dalších. A to je trochu škoda. Ale jistě musí vznikat něco originálního. Takže klasicky zde jde o přístup. Někdo může dělat čistě svojí tvorbu (a to je super), ale mělo by ho i zajímat, z čeho vzniklo to a to. Jen si myslím, že když to poté neřeší ani nikdo v jeho okolí, tak sám od sebe to dělat nebude a to je dle mě škoda.

Proto si i neodpudím poznámku, že všichni ti DJs, kteří se narodili přes noc koupením konzole a nikdy nepojedou vinyly, se strašně okrádaj o tuny skvělé muziky, kterou objevej, když je zajímá samplování. Nikdy nepozná ten pocit, co to je jít podpořit svůj oblíbenej shop a tam vyhrabat něco, co když položíš přenosku a spustí se to, tak tě to totálně odstřelí.

Ale jak už jsem psal, jde o přístup. Dnes můžeš diggovat i na netu a studovat ty jména. Zároveň ale systém, kdy jako DJ si kupuješ hudbu a tím nějak vracíš hře to, že sám potom za hraní si vezmeš peníze, se děje čím dál tím méně.

2. Children of Zeus

Je to dva roky, co tahle dvojka vydala album Travel Light. A i přesto, že v kruzích lidí jako Joe Kay ze Suulection, DJ Jazzy Jeff, Anthony Valadez z KCRW, Gilles Peterson na BBC, je to velice ceněná deska, tak to nejede tolik lidí. A to je škoda. Proto zazní hned několik věcí.

čti také:

Soulection Radio Show #422 ft. Children of Zeus

3. Cream Sound v Plzni

Slavíme 14 let. A tak to lehce oslavíme. Piš si datum 8.8.2020, MōōVEMENT Plzeň. Já, DJ Peca One a svoje beats zahraje Donatz z Chebu a Kubake z Ústí nad Labem.

údalost na FB

Donny Hathaway –  Make It On Your Own

Freddie Gibbs & Madlib – Practice (instrumental)

Jamal – Keep it Real

w – demasiado

DJ Haircut – 1000 papež Cranes

Common – The Light

Tarika Blue – Dreamflower

Erykah Badu – Didn’t Cha Know

Outkast – SpottieOttieDopaliscious

Hypnotic Brass Ensemble – Spottie

Logic – man i is

The Twilite Tone – Space Invardes

Giorgio Moroder – (Theme From) Midnight Express (Instrumental)

Outkast – Return of the G

Adam Urban  – Be Original

Potatohead People – What It Feels Like (feat. T3, Illa J & Kapok)

Capitol​A – Megawattz

Slum Village & Dwele – Tainted (See Dee X WLLFLXX cover)

Qadir Bijoux – jump off

Potatohead People – Quest For Love (Maverick Soul Remix)

Miles Bonny –  O’Clock Suff (feat. Eddie Moore) (Live)

IAMNOBODI – Remember Me

IAMNOBODI – Blame

IAMNOBODI – Mindful

Terrace Martin, Robert Glasper, 9Th Wonder & Kamasi Washington – The Mighty Tree

Robert Glasper with Chris Dave, Derrick Hodge & Yasiin Bey – North Sea Jazz Festival 2019

Children of Zeus set

Terrace Martin, Robert Glasper, 9Th Wonder & Kamasi Washington – From my heart and my soul

Tom Misch and Yussef Dayes Tiny Desk (Home) Concert