Nejsem úplněj fanda tohoto mladíka s L.A. Většina jeho věcí jsou ty zajetý vyleštěný formule. Občas dá ale Louis Futon ven něco, co za oslech stojí.

Zajímavosti skladby The Storm je to, proč vznikla. Novinář Ian Urbina, který píše  pro The New York Times vydal knihu The Outlaw Ocean. Ta pojednává o bezpráví na moři – nezákonný rybolov a nadměrný, obchodování ze zbraněmi, otroctví, vraždění atd. A jelikož na moři strávil 5 let, tak si kromě psaní vytvořil i banku různých zvuků. No a nyní různí tvůrci dělají z této banky skladby.

Celé to samozřejmě pomáhá rozšíření povědomí nejen o této knize, ale hlavně to těchto problému. Za tohle velká nahoru. A za tohle i pro Louis Futon. A kdo neslyšek jeho remix na Pride, tak tu.

A co k tomu říká on sám:

Before reading this book, I didn’t have much of an understanding about the degree of crimes committed at sea, which is why the first chapter moved me the most. Right from the get go, it put into perspective how extreme and unforgiving life on the water can be. I couldn’t believe the chase between the Bob Barker and the Thunder, and the lengths in which some of these ships go to in order to avoid the law (and lack of enforcement). The whole book really opened my eyes to another world and I wanted to convey that feeling with these songs.

The first song takes you through a droney/ambient journey that I wanted to make a sound like the bottom of the ocean. The vibe is dark and deep as it progressively moves toward the surface and abruptly takes you up on the deck of a ship where fishermen are luring nets in unison. I wanted to capture the intensity of this activity by adding some really heavy bass. Ultimately the song moves towards what I felt like was a battle between the Ocean and the people who are destroying it. You can really hear the pureness and beauty of the Sea at the end when all the craziness settles down and all that’s left are the waves.